Till senaste kommentaren

Hur gör jag för att få flygbiljetter återbetalda?

Resan med SAS (Göteborg-Reykjavik) i juni 2020 blev inställd pga av Corona. SAS betalar endast åter platsreservationen och hänvisar till kortföretaget för återbetalning av biljetten.

Kommentarer

  • Hej Helle,

    Om du inte fått tillbaka pengarna för en inställd resa har du alltid rätt att reklamera transaktionen.

    Du reklamerar en obehörig transaktion på Mina sidor genom att klicka på "Se alla" vid dina transaktioner.

    Längst ner i transaktionslistan klickar du på "Reklamera transaktion". Du kommer då bli ombedd att svara på om du har kvar kortet eller inte. Fyll i efterfrågade uppgifter och till sist signerar du din reklamationsanmälan med BankID eller mobilt BankID.

    Lycka till!
    Stella Kundservice
  • Tack Stella för tydlig och bra information. jag klickade på mina sidor i Ditt svarsmail och identifierade mig med mobilt bankID. jag får då svar att jag inte har något konto? Så nu  behöver jag Din hjälp igen. Mitt MasterCard är ju kopplat till min bank (Swedbank) ska jag gå in den vägen istället? Hälsningar Helle
    Helle
  • Hej Helle,

    I detta forum kan vi endast besvara frågor gällande re:member.

    Vänligen kontakta kundservice eller banken direkt för vidare hjälp.

    Vi önskar dig en fantastisk dag!
    Alexandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.