Till senaste kommentaren

Varför kan jag inte ansöka om en betalningsfri månad?

Varför står det att jag inte kan ansöka om betalningsfri månad? Har aldrig gjort det tidigare på mitt privatlån. Fakturan har kommit 
Elisabeth
Elisabeth Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Elisabeth,

    För tillfället har vi tagit bort möjligheten att kunna ansöka om en betalningsfri månad digitalt.

    För att bli beviljad en betalningsfri månad behöver du uppfylla följande krav:

    • Du kan utnyttja två betalningsfria månader de senaste 12 månaderna.
    • Du kan inte utnyttja två betalningfria månader i rad.
    • Lånet måste vara minst 5 månader gammalt, och ha korrekta inbetalningar.
    Om du uppfyller dessa krav är du välkommen att kontakta kundservice för att ansöka om en betalningsfri månad.

    Du når oss på vardagar mellan 9-18 på telefonnummer 0771 15 00 15.

    Ha en fin dag!
    Stella Kundservice
  • Hej varför kan jag inte söka om betalningsfri månad
    Kim
  • Hej Kim,

    Om du har försökt att ansöka om en betalningsfri månad via ansökningsknappen på Mina sidor så måste vi tyvärr meddela att det just nu inte är möjligt att ansöka den vägen.

    För att ansöka om en betalningsfri månad behöver du kontakta kundservice i inloggat läge på Mina sidor eller direkt via telefonnummer: 0771 - 15 00 15.

    Du kan ansöka om en betalningsfri månad efter att den aktuella fakturan skapats.

    Vi hoppas att du fick svar på din fråga!
    Alexandra Kundservice
  • Tack!
    När skapas den nya fakturan
    Kim
  • Hej igen,

    Fakturorna för privatlånen skapas runt den 12:e varje månad.

     Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Alexandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.