Till senaste kommentaren

Hur ansöker jag om en betalningsfri månad?

Varför kan jag inte få betalningsfri månad?
Har inte begärt det tidigare.

Kristina Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Kristina!

    För att ansöka om en betalningsfri månad, följ länken och logga in på Mina Sidor. Följ sedan stegen nedan: 

    1. Klicka på Tidigare fakturor och inställningar
    2. Under Betalningsfri månad, klicka på Ansök
    3. Godkänn villkoren och klicka på Skicka ansökan
    4. Klart! En bekräftelse kommer på att ansökan gått igenom.
    Har du frågor kring ett avslag ber vi dig att kontakta Kundservice på 0771 15 00 15 helgfria vardagar 9-18

    Hoppas att vi gav svar på din fråga!
    Therese Kundservice
  • Finns inget som heter Betalningsfri månad under tidigare fakturor & inställningar

    Vart finner jag det?
    Nathalie
  • Hej Nathalie,

    Om du har ett re:member privatlån ser det lite annorlunda ut. Då hittar du ansökningsknappen under dina inbetalningsuppgifter och över "Tidigare fakturor och inställningar".

    Knappen är orange och heter "Ansök om en betalningsfri månad".

    Hoppas att din fråga blev besvarad!
    Alexandra
  • Har ansökt om betalningsfri månad och det gick igenom,men där stod något om att månadskostnaden blir större efter det. Hur mycket höjs det då.
    JEANETTE
  • Hej Jeanette,

    Ja, det stämmer. Från och med nästkommande månad får du ett högre månadsbelopp om du utnyttjar en betalningsfri månad.

    Vi kan tyvärr inte se exakt hur mycket din månadskostnad kommer att öka i detta öppna forum.

    Anledningen till att det ökar är på grund av att din återbetalningstid inte ska påverkas av din betalningsfria månad. Därför fördelas månadens betalning upp på resterande månader du har kvar att betala. Ju kortare återbetalningstid du har kvar, desto mer höjs månadskostnaden.

    Hoppas att du fick svar på din fråga!
    Alexandra
  • Jag fick en betalningsfri månad beviljad.
    Trots detta så har jag fått hem en betalningspåminnelse på fakturan som jag fick en betalningsfri månad på.
    Vad beror detta på?
    Johan
  • Hej Johan,

    Det låter väldigt märkligt!

    Om du har fått en betalningsfri månad ska du inte få en betalningspåminnelse samma fakturaperiod.

    Vi rekomenderar dig att kontakta kundservice.
    Du når dem vardagar mellan 9:00-18:00 på telefonnummer: 0771- 15 00 15

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Alexandra

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.