Till senaste kommentaren

Reklamation av betalning till resebyrå

Jag beställde flygbiljetter den 10 feb 2020  från MyTrip/Etraveli, flyg tur och retur till Sevilla med mellanlandning i Lissabon. Resan är planerad med utresa 23 okt  och retur 2 november med flygbolaget TAP. Pga Corona så ändrade flygbolaget tiderna så att istället för att komma fram  till Sevilla kl 14:40 kommer vi nu fram efter midnatt. Hemresan är också ändrad vilket nu innebär övernattning i Lissabon. Dessa tider kommer inte fungera och jag har kontaktat resebyrån via mail, webformulär och telefon vid flera tillfällen, utan att få ngn respons. Jag har även kontakta flygbolaget (TAP), de sa att det var OK att avboka då de flyttat flygen med mer än 7 timmar men eftersom beställning är gjord via resebyrå så kunde de inte göra ngt. De hänvisade mig åter till resebyrån. Resan beställdes via My Trip resan betalades till Svenska Resegruppen AB, 12054 kr den 10 februari 2020. Jag behöver alltså hjälp med att reklamera betalningen, dsv att få tillbaka pengarna.

Mvh,
Christer

Kommentarer

  • Hej Christer,

    Vad tråkigt att du måste avboka din resa.

    Du vet väl om att om du bokar mer än 50% av din resa med ett re:member kort ingår en kompletterande reseförsäkring. Försäkringer innehåller bl.a avbeställnignsskydd, resestartskydd och missat anslutningsflyg.

    För att utnyttja reseförsäkringen ber vi dig kontakta vårt försäkringsbolag ERV.
    Du når dem på 0770- 45 69 00.


    Lycka till!
    Stella Kundservice
  • Hejsan Stella,
    Jag tror att du missuppfattar varför jag kontaktat er? Jag vill att ni backar min betalning av denna resa, jag vill alltså reklamera betalningen av denna resa som jag betalt med mitt Remember More kort
    Mvh,
    Christer
    Christer
  • Hej Christer, 

    Känner du inte igen en transaktion eller godkänner du inte en dragning som skett på ditt kreditkort kan du inkomma med underlag för reklamation. Om det gäller en prenumeration ska du i första hand kontakta företaget som gjort debiteringen.

    Följ följande steg för att reklamera en transaktion:

    • Logga in på Mina sidor genom att klicka på "Se alla" vid dina transaktioner. 
    • Längst ner i transaktionslistan klickar du på "Reklamera transaktion". Du kommer då bli ombedd att svara på om du har kvar kortet eller inte.
    •  Fyll i efterfrågade uppgifter
    • Till sist signerar du din reklamationsanmälan med BankID eller mobilt BankID.
    Har du frågor angående ett pågående reklamationsärende går det bra att kontakta reklamationsavdelningen på telefonnummer 08-737 10 60 vardagar mellan 9.00-17.00 eller på kortreklamationer@entercard.com

    Hoppas att du fick din fråga besvarad!
    Therese Kundservice
  • Hej igen,
    Det var här jag började men när man ska reklamera så finns det ca. 15 fördefinierade scenarios och inget av dessa passade in på mitt ärende. Det fanns även ett alternativ att kontakta kundservice, vilket jag alltså gjorde.Kan jag skicka reklamationer till mailadressen ovan eller måste jag först registrera den på Mina Sidor?
    Mvh,
    Christer
    Christer
  • Hej Christer,

    Det är möjligt att skicka in en reklamation via kortreklamationer@entercard.se. Då behöver du bara bifoga en ifylld reklamationsblankett.
    Du hittar reklamationsblanketterna här.

    Hoppas att du fick din fråga besvarad!
    Alexandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.