Varför får jag medges ej?

Hjälp, mitt kort nekas hela tiden men jag vet inte varför?

Kommentarer

  • Hej Monica,

    Ajdå, det lät inget vidare!

    Nedan finner du de vanligaste anledningarna till varför ett köp blir nekat, och hur man enklast löser problemet.

    Det saknas täckning på kontot
    Logga in på Mina Sidor eller appen och säkerställ att det finns tillräckligt med pengar på kontot för att genomföra köpet. På Mina Sidor finner du även OCR och BankGiro-nummer för att göra en insättning. 

    Du har gjort köp med blipp-funktionen
    Av säkerhetsskäl kan man komma att bli nekad efter 5 stycken ''blipp-köp'' i rad.
    Genom att göra ett köp med chip och PIN-kod öppnas både kortet och blipp-funktionen upp igen.

    Läs gärna mer om kontaktlösa betalningar här!


    Ditt kort har spärrats av vår säkerhetsavdelning
    Om ditt kort plötsligt slutar fungera och du mottar ett samtal eller SMS från Entercard, är det högst troligt vår säkerhetsavdelning som av förebyggande skäl valt att spärra ditt kort. Detta beror oftast på att man har använt kortet på en mindre säker hemsida.

    Se till att hålla dina personuppgifter uppdaterade på Mina Sidor för att inte missa denna typ av information!

    Kortet är skadat/avmagnetiserat
    Vänligen säkerställ att köpet inte nekas på grund av ovanstående anledningar
     
    Om kortet används flitigt eller ligger tätt intill andra kort i plånboken är det lätt hänt att det tar skada eller till och med avmagnetiseras.
    Genom att logga in på Mina Sidor kan du enkelt beställa ett nytt kort om så skulle vara fallet Du behåller givetvis samma PIN-kod!

    Lycka till!
    Therese Kundservice
  • Köp medges ej.
    På mina sidor står det att konto saknas.
    Vad är det som händer ?
    Lennart Wetterberg
  • Hej Lennart,

    I det här forumet kan vi på grund av banksekretessen bara besvara generella frågor.
    Vi ber dig därför att kontakta Kundservice på 0771 15 00 15 helgfria vardagar mellan 9-18.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Therese Kundservice
  • Hej måste jag aktivera mitt nya kort som jag fått innan jag  använder det
    Provade första gången i går med det fuskade inte
    Hoppas på ett snabbt svar
    Janne Kristofersson
  • Hej Janne!

    Ditt första köp behöver du göra med din egenvalda eller slumpässigt valda PIN-kod.

    För att kunna se din PIN-kod till kortet behöver du först logga in på Mina Sidor eller i appen. När du loggat in med Bank ID följer du stegen nedan:
    1. Klicka på ''Se PIN'' under ''Kort''
    2. Knappa in kortets giltighetstid och de tre sifforna på kortets baksida
    3. Fyll i ditt personnummer (12 siffror)
    Därefter visas din PIN-kod i 30 sekunder.

    Jag hoppas detta gav dig svar på din fråga!
    Therese Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.